HÖKKENTŐ 2015. nyári szám
Hökkentő kártya regisztráció
Hol szeretsz leginkább bulizni?
Az év diákújsága
Ötletláda
Cimkék Innen-onnan
Stíluskommunikátor képzés Szegeden
[ 2008.03.30. ]

Egyedülálló az országban, de talán egész Európában is. Ez év februárjában indult az első keresztféléves képzés, a következő pedig szeptemberben. Ezt a szakirányú továbbképzést Nádudvari Gabriella, a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Német Nemzetiségi Tanszékének adjunktusa találta ki és hozta létre azon fiatalok számára, akiknek fontos az esztétikus és kreatív megjelenés, illetve kommunikáció. Az oktatási rendszeréről a következőket kell tudni:
Szükséges hozzá egy alapképzésben megszerzett diploma, lehetőleg bölcsész, társadalomtudomány, gazdasági, jogi, pedagógus vagy művészeti területről. Az oktatatás két féléves, mely során hatvan kreditet kell összegyűjteni az alábbi ismeretkörökben: divat, viselkedéskultúra és menedzsment. A modulok során olyan órákat hallgathat a jelentkező, mint divattörténet, divattrend-ismeretek, protokoll, stíluskommunikáció, beszédmagatartás, divatmarketing és reklámelmélet.
Nádudvari Gabriellát megkérdeztük, hogy mi is a képzés alapkoncepciója:

- Milyen ötlettől vezérelve álmodtad meg ezt a képzést?
- A stíluskommunikáció, mint jelenség, már nagyon régóta izgat - maga a kifejezés egyébként egy kifejezetten szokványos őszi nap délutánján jutott eszembe, amikor elhatároztam, hogy felkeresem elképzelésemmel Galambos Gábor Professzor Urat, a Karunk dékánját. Hadd mondjam el, hogy felbecsülhetetlen értékű támogatást kaptam  mind  a karunk vezetéstől, mind pedig kollégáimtól. Nagy öröm számomra, hogy a Maczelka Krisztián által készített honlapunk egyes elemeit hallgatóink tervezték. Császár Péter német-rajz szakos tanítványom alkotása a honlap hátteréből áttetsző fotógrafika, valamint a képzés logója, az inda.

- Miért éppen inda?
- Azt írtam egyszer, hogy a stílus nekem egy olyan szép ívű indát jelent, amely a  szenvedélyesség és a józanság határmezsgyéjén fut. A stíluskommunikáció tehát világok közötti közvetítést is jelent például a hallgatóim világa és az én világom között. Meggyőződésem, hogy tanítványaim sok-sok év távlatából nem elsősorban mondataim tartalmára emlékeznek, hanem azokra az érzésekre, amelyeket kiváltottam belőlük, amikor például Theodor Fontane Effi Briest c. regényéről beszéltem nekik. Ezek az érzések színek, fények, mozdulatok, tónusok által válnak emlékképekké, mely emlékképek személyiségünkről üzennek, arról, hogy milyen formában (mennyi józansággal vagy éppen szenvedélyességgel) beszélünk például az Effi Briestről... S akkor beszélünk hitelesen, ha ismerjük önmagunkat és meg szeretnénk ismerni tanítványainkat.

- Mitől egyedi a képzés?
- Olyan szakembereket szeretnénk képezni, akik holisztikus szemléletre képesek. Ez azt jelenti, hogy  hallgatóink  saját tudásterületük nyomvonalán haladva  komplex ismeretekre tesznek szert különböző, ám mégis szorosan egymáshoz simuló területeken (divat, viselkedéskultúra, menedzsment), s ezáltal bonyolult kommunikációs  folyamatok irányítását végezhetik - a karmesterhez hasonlóan, aki ismeri az összes szólamot, képes azok harmonizálására.

- Milyen  pluszt ad egy diplomásnak, ha elvégzi ezt a szakirányú továbbképzést, és mire számíthat a későbbi munkahelyválasztásban?
- Mindaz, amit hivatásom kapcsán elmondtam, az élet minden területére érvényes. A jó, hiteles stílus bővítheti az egyén érvényesülési lehetőségeit, és gazdasági előnyökhöz juttathatja  mind a munkavállalót, mind pedig a munkaadót. Úgy gondolom, ezt egyre többen látják majd hasonló módon ?  A képzés  egyébként azért is új, mert hallgatóink a harmadik, fakultatívan választható angol, ill. német nyelvű félév után Európa-szerte kamatoztathatják megszerzett tudásukat.

http://www.jgypk.u-szeged.hu/oktatas/stiluskommunikator/index.html


<< vissza
Hozzászólások (a hozászóláshoz regisztráció szükséges)
Ehhez a cikkhez még nem szólt hozzá senki!
Hökkentő Tévé
Login: 
Jelszó: 
RSS